Page 111 - HABER AJANDA ARALIK 2012 SAYI 73

109
aralık
2012
Kerime Yıldız
kadarıyla, sol görüşlü ve inançsız.
Oğlunun adı Nazım. Ölümkarşısında
darmadağın oluşu çok iyi verilmiş.
İlginç olan şu ki, ailesinin ölümüne
aynı ideoloji mensubu biri sebep
oluyor. Yeniden ayağa kalkması ise,
yeni girdiği ve öteki olarak gördüğü
insanlar sayesinde oluyor.
Filmin süresi iki saat. Çok rahat
seyrediliyor. Ama bittikten sonra
insanda “Birşeyler fazla, bir şeyler
eksik” hissi uyandırıyor. Tema çok
iyi, ancak çok iyi işlenmemiş. Burcu
filmde olmasa da olurdu. Eyüp’ün
karıştığı cinayet, gidişatı bozuyor. Hiç
gerek yoktu. Çilesini doldurup inti-
kamduygusundan arınması yeterdi.
Hatta Sena’nın annesi ile hastanede
konuşsa harika olurdu. Öldürdüğü in-
sanların yükünü nasıl taşıyacağının
belirsizliği, filmin en sorunlu tarafı.
Şaşmaz Kardeşler’in tarikat mu-
habbeti malum. Yönetmen -başka
filmlerinde de karşılaştığımız- “zikir
töreni” geleneğini abartılı bir şekilde
sürdürmüş. Yalnız anlamadığım,
başörtüsü ile derdinin ne olduğu.
Lokantadaki yemek sahnesinde ba-
şörtülü kadınların hali, yemek yiyişi
çok rahatsız ediciydi.
Sonuç olarak, bir filmde bu kadar
çok şey anlatmaya gerek yok. Her biri
ayrı bir filmolacak konular seyirciyi
yoruyor.
Mete Horozoğlu çok etkileyici.
Aşmış” desemhaddimi aşar mıyım,
bilmiyorum. Oyuncuların açlıktan
değişen yüzleri, ameliyat vemorg
sahneleri çok gerçekçi. Özellikle
intikam, nefis ve oruca yoğunlaşarak
muhakkak seyredin derim.
Yönetmen:
Sidney Lumet
Oyuncular:
Henry Fonda, Martin
Balsam, John Fiedler
Tür:
Dram
Ülke:
ABD, 1957
L
ATİN
Amerikalı bir genç
adam, babasını öldürdüğü ge-
rekçesiyle cinayetle suçlanır.
On iki jüri üyesinden sadece
bir tanesi “suçsuz” oyu verir. Davis
adındaki bu üyenin jüri üyelerini ikna
etmeye çalışması esnasında diğer jüri
üyelerinin “suçlu” kararı vermesinin
arkasında ise aralarında yabancı
düşmanlığı, kanuna aşırı güven, ço-
ğunluğa uyma, geçmişle hesaplaşma
gibi farklı kişisel sebepler olduğu
ortaya çıkar.
Sinema tarihinin en iyileri arasında
yer alan filmde, kısa süreli mahkeme
ve lavabo sahnesi haricinde mekan
olarak sadece jüri odası kullanılmıştır.
Sinema Tarihinden
On iki kızgınadam